Grönsakssoppa med fusk

I min inventering i julas hittade jag lite pulversoppor längst inne i skafferiet.
I takt med att jag börjat laga egen mat alldeles själv så är jag inte sådär jättebegeistrad i att äta dessa pulversoppor men det bär mig emot att slänga det. Därför använde jag en påse sparrissoppa som grund och förbättrade den med de grönsaker jag har hemma. Till soppan serverar jag det bröd jag bakat tidigare i veckan.
Helt ärligt är det inte det godaste jag ätit men jag törs i alla fall experimentera :P
Pris per portion: 1.69

Ingredienser
1 påse sparrissoppa
1 morot, tärnad
2 potatisar, tärnad
1 bit kålrot
1 gul lök
1 blad vitkål, finskuren.

Näringsinnehåll:
Jag vill inte och tänker inte analysera vad pulvret innehåller. Gissningsvis innehåller det för mycket av det jag inte vill ska vara där och för lite av det jag vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar